ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

معادن خراسان رضوی برندسازی شود | امسال ۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت استان انجام شده است

  • کد خبر: ۱۷۳۵۲۰
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
معادن خراسان رضوی برندسازی شود | امسال ۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت استان انجام شده است
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ معدن در خراسان رضوی وجود دارد که برخی از آنها به دلائل مختلفی غیرفعال است. این در حالی است که ۵۱ ماده معدنی از ۷۰ ماده موجود در کشور در استان ما یافت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر رضا رجبی، در نشست خبری که صبح امروز، ۱۹ تیر ماه، به مناسبت روز صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، در تشریح توانمندی‌های صنعتی استان گفت: امسال هفت واحد از ۵۴ واحد نمونه کشوری به عنوان واحد‌های نمونه ا استان ما معرفی خواهند شد. در حال حاضر خراسان رضوی قطب دوم زنجیره فولاد و قطب سوم خودروسازی کشور را در اختیار دارد و هشت درصد خودروی کشور را تولید می‌کند. همچنین استان ما در زمینه قطعه‌سازی بین سه استان اول کشور قرار دارد و می‌توانیم بین ۱۵ تا ۱۸ درصد نیاز کشور را تامین کنیم.

وی افزود: خراسان رضوی در تولید سیمان جایگاه سوم کشور را در اختیار دارد. در خیلی تولیدات دیگر مثل ال‌ای‌دی و شیشه فلوت نیز خراسان رضوی جزو استان‌های برتر است. تولید ورق کاغذ و ونتیلاتور نیز در استان ما جزو محصولات شاخص به‌حساب می‌آید. همچنین بناست در زمینه تولید دستگاه سی‌تی‌اسکن در پارک علم و فناوری استان هستیم.

معادن خراسان رضوی برندسازی شود

رجبی با بیان اینکه بیشترین تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معادن مربوط به خراسان رضوی است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ معدن در خراسان رضوی وجود دارد که برخی از آنها به دلائل مختلفی غیرفعال است. این در حالی است که ۵۱ ماده معدنی از ۷۰ ماده موجود در کشور در استان ما یافت می‌شود. استان ما در تولیدات برخی معادن مانند فیروزه و سنگ هرکاره رتبه نخست کشور را دارد. از همین رو لازم است برای چنین محصولاتی برندسازی انجام گیرد. در مجموع ۷.۵ درصد از ذخایر معدنی کشور یعنی حدود سه میلیارد تن در خراسان رضوی واقع است.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به صادرات خراسان رضوی به ۸۶ کشور عنوان کرد: حجم صادرات استان طی سال پیش ۱.۵ درصد رشد داشت. طی سه ماه اخیر حجم صادرات ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را ثبت کرده است. در کنار این‌ها خراسان رضوی در صادرات ماشین‌آلات و خدمات فنی‌مهندسی ظرفیت خوبی در اختیار دارد که می‌تواند از آن نیز برای توسعه صادرات خویش بهره‌برداری نماید.

وی درباره حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی در خراسان رضوی عنوان کرد: حدود ۳۰۰ میلیون دلار طی سال گذشته در استان ما سرمایه‌گذاری شد که ۴۰ درصد آن مربوط به بخش صنعت بوده است. به طور دقیق‌تر ۵۱ میلیون دلار در این بخش سرمایه‌گذاری شده که امسال و تا این لحظه نیز ۱۲ میلیون دلار جذب بخش صنعت استان شده است. بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های صنایع دارویی و غذایی بوده است.  

رجبی تاکید کرد: در حال حاضر کشور‌هایی مانند امارات و آلمان ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشور ما دارند.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->